pondělí 26. září 2016

Listy červené řepy

Die Wegbereiter für kluges Online-Shopping - jeder Kauf eine gute Entscheidung! Dnes však konzumujeme jen bulvy červené řepy, listy obvykle letí rovnou do koše. Ale to je velká škoda, protože v minulosti se používaly všechny části řepy včetně listů a stvolů. Pak musíte sáhnout po mladé řepě, která má tenké, měkké a křehké listy. Podáváme ozdobenou osminkami vajíček.


Jako přílohu můžeme podávat listy dušené s cibulkou. Svazeček řepy a dvě cibule nasekáme nadrobno. Cibulku osmažíme na lžíci oleje, můžeme ji mírně zahustit trochou mouky, vmícháme listy, okořeníme koriandrem, osolíme a pod pokličkou podusíme pět minut. Pokud dosud listy z červené řepy vyhazujete, děláte velkou chybu. Ochutnáte-li jednou salát z těchto listů, již nikdy listy z červené řepy nevyhodíte.


Vitamín A napomáhá udržovat zdravé sliznice a pokožku a je zásadní pro zdravý zrak. Nedá mi to ti nenapsat,včera jsem dělala ten salát z červené řepy s listy a opravdu jsem byla moc mile překvapená tou lahodnou chutí. Zálivku jsem udělala jen ol.


A dnes jsem ještě ve vývaru uvařila čočku,bylo mi to líto vylít,prostě jsem dala na tvé dobré rady,tak že moc díky! Věděla jsem, že jsou listy červené řepy jedlé. Křehký, lehounce nasládlý, bez finální zemité příchutě červené řepy. Rostlinky jsem probrala, z listů udělala salát a zahradník si moc pochutnal.


Dovolí-li mi to zdraví, nechám se pak pozvat k hotovému. Házíte mrkvovou nať, listy z ředkviček nebo z červené řepy do koše? Obsahují áčko, céčko a další vitaminy. Listy z červené řepy recepty, které budete milovat.


Například jsem dělala sýrový koláč s kuřecím masem a místo špenátu jsem dala nespařené listy řepy. Pro zájemce dávám odkaz na recept: Sýrový koláč s kuřecím masem. Babičky chrást (listy) řepy nosily slepicím, husám, králíkům. Domácí zvířata jí odměňovaly. O mladé listy červené řepy je ale hřích se dělit.


Obyčejný a mnoha léty osvědčený recept na klasický řepný salát. Historie červené řepy a také využívání jejích zdravotních účinků sahá až do starověku. Zmínky o využití této zeleniny k léčbě můžeme najít v Babylonii. Afrodita vděčila za svou krásu právě jí (i když pozor, tehdy se využívaly listy ), odvar z této rostliny byl skládán jako obětina Apollónovi.


Stejně jako bulva, i listy červené řepy jsou léčivé. Vyberte si ze stovek receptů na špenát mladých listů červené řepy, které se vám budou snadno a rychle vařit. Připravte si ingredience a můžete se pustit do vaření špenát mladých listů červené řepy. Pokud se bez řepy neobejdete ani vy, vypěstujte si svou vlastní.


Ze syrové červené řepy se dají připravit různé saláty, které jsou chutné a velmi zdravé. Nejlepší je střídavě konzumovat syrovou a vařenou nebo pečenou řepu, ať si jí co nejvíce vychutnáte. Oschlé listy na okrajích bulvy se pochopitelně nepoužívají a dávají se na kompost. Jinak se sklízí bulvy, a to klidně také postupně. Záleží na vegetační době samotného kultivaru červené řepy.


Listy červené řepy velmi pečlivě omyjeme a spolu se stonky nasekáme. Je to vlastně úplně jednoduché. Když tělo přijímá jenom bílkoviny a omezí příjem sacharidů, dostane se do stavu ketózy.


A z mrkvové natě si vyrobte báječné pesto. Tweet Sdílet Zakoupením tohoto produktu získáte až věrnostní bod. Za obsah Vašeho košíku získáte celkem bo které mohou být převedeny na.


Zajímavé je, že velké množství vitamínů a minerálů obsahují také listy červené řepy, které jsou méně populární než její kořen. A, B K), hořčík, železo, antioxidanty. Ovšem pozor, i listy červené řepy jsou výborné do salátů, pomazánek, dušených zeleninových směsí.


K tomuto účelu vybíráme listy mladé, jemnější. Bez červené řepy si tuhle lahůdkovou, silnou polévku plnou vitaminů nedovedeme představit. Je voňavá, načervenalá a dokonale zasytí.


S čerstvým chlebem je to vynikající chutná polévka.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky